Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información en nuestra política de cookies.

restauración

ficha técnica

CRISTIANISMO
EL CRISTIANISME DELS ORÍGENS
EL CRISTIANISME DELS ORÍGENS
(edición digital)
2015
978-84-9809-349-0
CLÀSSICS CRIST
Epublication content package
Català
9,99
(IVA inc)*
  • Ver dispositivos compatibles
  • ¿Es la primera vez que compras un eBook? Clica aquí

Encuéntralo también:

En formato papel18,00 €

Permisos sobre el eBook

Imprimible: Prohibido.
Copiar/pegar: Prohibido.
Compartir: 6 dispositivos permitidos.

DRM o protección anticopia (para saber qué es clique aquí)

Si

sinopsis

Mentre la Segona Guerra Mundial es mostrava en la seva faceta més amenaçadora, Bultmann ja tenia enllestit el llibre El cristianisme dels orígens, que no fou publicat fins l?any 1949 a Zuric. D?acord amb les tesis neoluteranes Bultmann presenta la formació del cristianisme dels primers temps com la «convergència» de dues magnituds culturals ben diferenciades: el judaisme i l?hel?lenisme. No es tracta d?un estudi històric, sinó d?«interpretar els fenòmens de la història passada a partir de les possibilitats de comprensió de l?existència humana, [...] també com a possibilitats de comprensió de l?existència actual». L?obra intenta presentar la comprensió de l?existència humana en els orígens del cristianisme, però de tal manera que ofereixi també motius de comprensió del moment actual que viu l?home. En el cristianisme dels orígens l?home es presenta més com a voluntat que no pas com a logos o raó; és a dir, com a voler i desig que només pot ser realitzat pel poder de Déu.  

Biografía del autor

Rudolf Bultmann (Wiefelstede 1884 ? Marburg 1976), anomenat «el mestre de Marburg» per la llarga docència que hi exercí, s?havia mogut inicialment en el terreny de la teologia liberal, però aviat adoptà moltes de les tesis centrals de la teologia dialèctica. Es va mostrar sempre fortament preocupat per la centralitat de la revelació en la vida cristiana, així com els condicionaments que n?impedien l?acceptació per part de l?home modern. Aquesta revelació no pot ser tractada com un llegat històric que ha de ser mantingut fidelment per les estructures eclesials i creients, sinó que és revelació en tant que obre una existència humana nova. D?aquí la insistència amb què Bultmann ?aquí molt proper a Heidegger? parla d?una existència cristiana autèntica. D?altra banda, les fonts d?aquesta revelació estan sovint expressades en forma de mites, expressions que, segons ell, ja no són acceptables per a l?home modern, de tarannà científic. D?aquí el programa de desmitologizació que ell mateix aplica a les seves obres tant exegètiques com  dogmàtiques, entre les quals: Història de la tradició sinòptica (1921), Jesús (1926), Teologia del Nou Testament (1953).


*Todos nuestros productos incluyen el IVA, ampliar información


comentarios de los usuarios/usuarias