"Esta web utiliza cookies para facilitar la navegación por ella y para realizar análisis de su uso, incluida la elaboración de perfiles de navegación con fines publicitarios. Si continua navegando, consideramos que acepta su instalación. Para obtener información detallada sobre las cookies que utilizamos, incluyendo cómo configurar su navegador para rechazarlas, pulse aquí."

restauración

ficha técnica

ENSAYO ARTE CONTEMPORANEO
MATÈRIA RESERVADA
MATÈRIA RESERVADA. ELS ARTISTES CATALANS I LES BIENNALS DE VENÈCIA
(edición digital)
2010
304
978-84-664-1191-2
L'ARQUER
Epublication content package
Català
12,99
(IVA inc)*
  • Ver dispositivos compatibles
  • ¿Es la primera vez que compras un eBook? Clica aquí

Encuéntralo también:

En formato papel24,15 €

Permisos sobre el eBook

Imprimible: Prohibido.
Copiar/pegar: Prohibido.
Compartir: 6 dispositivos permitidos.

DRM o protección anticopia (para saber qué es clique aquí)

Si

sinopsis

Matèria reservada és el primer llibre que fa un anàlisi de l'art modern i contemporani, tant català com peninsular, amb el mirall d'excepció de la Biennal de Venècia. Una obra necessària per a la comprensió i l'estudi d'un pòrtic privilegiat de les arts que al llarg dels darrers cent catorze anys ha acollit els debats estètics més punyents de la història de l'art del segle XX. El futurisme, el surrealisme, l'informalisme, l'art pop, l'art conceptual, el land art, el kistch, entre d'altres, adquireixen la seva patent de legitimitat artística en l'arena veneciana.Un relat, doncs, apassionant d'avatars ideològics i de malentesos artístics on els creadors catalans han trobat sempre un espai adient i, en ocasions, polèmic: des dels modernistes (Anglada Camarasa, Ramon Casas, Santiago Rusiñol), passant per la generació noucentista (Eugeni d'Ors, Pere Pruna) o d'avantguarda (Joan Miró, Salvador Dalí, Antoni Tàpies), fins als darrers moviments de la postmodernitat.

Biografía del autor

J. F. Yvars és historiador de l'art. Ha estat professor universitari, editor i director de l'Istitut Valencià d'Art Modern (IVAM), del qual és director honorari. Responsable de nombroses exposicions, en sobresurten Lepchitz, Madrid-Barcelona, 1930-1936, Les formes del cubisme; les mostres d'itinerari internacional, de Nove York a Praga, Ràfols-Casamada. Pintura i Antoni Clavé; i El segle del collage.  Entre les seves darreres obres, destaquen Trencar les formes. Un itinerari per l'art modern (Art 62, 2009), Matèria reservada. Els artistes catalans i les biennals de Venècia (Columna, 2010), en col·laboració amb Albert Mecadé, i Imatges amb enigma. La biblioteca d'Aby Warburg (Art 62, 2009). Com a crítica d'art col·labora, entre d'altres, amb el diari La Vanguardia, on publica la secció quinzenal "A través del Mirall", un recull d'articles de la qual nodreix gran part del present volum, Papers Perduts. Notes d'art. De Giotto a Hockney.


*Todos nuestros productos incluyen el IVA, ampliar información


comentarios de los usuarios/usuarias