"Esta web utiliza cookies para facilitar la navegación por ella y para realizar análisis de su uso, incluida la elaboración de perfiles de navegación con fines publicitarios. Si continua navegando, consideramos que acepta su instalación. Para obtener información detallada sobre las cookies que utilizamos, incluyendo cómo configurar su navegador para rechazarlas, pulse aquí."

restauración

ficha técnica

FILOSOFIA MODERNA Y CONTEMPORÁNEA
LA SOCIETAT DE LA TRANSPARÈNCIA
LA SOCIETAT DE LA TRANSPARÈNCIA
ROSIQUE PIQUÉ, JORDI
2015
88
RÚSTICA
978-84-254-3678-9
CASTELLANO
añadir a favoritos

sinopsis

Cap altra consigna domina avui tant el discurs públic com la transparència. Segons Han, qui en fa esment només per referir-se a la corrupció i a la llibertat d'informació, desconeix la seva envergadura. Aquesta es manifesta quan ha desaparegut la confiança i la societat aposta per la vigilància i el control. Es tracta d'una coacció sistèmica, d'un imperatiu econòmic, no moral o biopolític. Les coses esdevenen transparents quan s'expressen en la dimensió del preu i es desposseeixen de la seva singularitat. La societat de la transparència és un infern d'allò igual.

Google i les xarxes socials, que es presenten com espais de llibertat, han esdevingut un gran panòptic, la presó imaginada per Bentham al segle XVIII, on el vigilant pot observar d'amagat a tots els presoners. El client transparent és el nou habitant d'aquest panòptic digital, on no existeix cap comunitat sinó acumulacions d'Egos incapaços d'una acció comú, política, d'un nosaltres. Els consumidors ja no constitueixen cap enfora que qüestioni l'interior sistèmic. La vigilància no es realitza com un atac a la llibertat. Més aviat, cadascú s'entrega de forma voluntària, despullant-se i exposant-se, a la mirada panòptica. L'habitant del panòptic digital és víctima i actor al mateix temps.


*Todos nuestros productos incluyen el IVA, ampliar información


comprados juntos habitualmente

otros libros del autor

comentarios de los usuarios/usuarias