"Esta web utiliza cookies para facilitar la navegación por ella y para realizar análisis de su uso, incluida la elaboración de perfiles de navegación con fines publicitarios. Si continua navegando, consideramos que acepta su instalación. Para obtener información detallada sobre las cookies que utilizamos, incluyendo cómo configurar su navegador para rechazarlas, pulse aquí."

restauración

ficha técnica

Hª CATALUNYA MODERNA Y CONTEMPORANEA
SER MESTRA A LA CATALUNYA DEL SEGLE XIX
SER MESTRA A LA CATALUNYA DEL SEGLE XIX
2007
472
RÚSTICA
978-84-9779-462-6
CATALA
añadir a favoritos

sinopsis

Aquesta obra analitza de forma rigorosa les condicions de treball, les expectatives i els mecanismes de lluita i resistència de les primeres mestres oficials catalanes. L?estudi d?aquest col·lectiu és especialment revelador, atès que ens permet conèixer com se?n van sortir les primeres dones que van accedir a un àmbit professional considerat masculí. A mitjan segle XIX el magisteri oficial encara era un col·lectiu amb una escassa participació femenina i l?ensenyament formal es vinculava a la figura masculina del mestre d?escola. En canvi, es menyspreava la llarga tradició educativa femenina no formal relacionada amb la cura de la infància i l?aprenentatge artesanal, el llegat de les antigues costures. Aquest doble punt de partida permet plantejar innovadores línies d?anàlisi i qüestionar molts dels tòpics que s?han bastit al voltant del fenomen anomenat feminització de l?ensenyament.


*Todos nuestros productos incluyen el IVA, ampliar información


comentarios de los usuarios/usuarias