26/09/2024

31 mujeres. Una exposición de Peggy Guggenheim, a la Fundación MAPFRE Madrid

icon

Autor: Laie

Del 19 de setembre de 2024 al 5 de gener de 2025.

L'exposició "31 mujeres. Una exposición de Peggy Guggenheim" a la Sala Recoletos de la Fundació MAPFRE és un fascinant recorregut pel paper pioner de Peggy Guggenheim en la promoció de l'art modern. Amb un enfocament especial en les artistes femenines que Guggenheim va secundar i va promoure en una època dominada per figures masculines.

Aquesta mostra inclou obres d'artistes com Jacqueline Lamba, Gypsy Rose Lee, Buffie Johnson o Meret Oppenheim, les quals van trobar en Guggenheim una aliada en la seva lluita pel reconeixement en el món de l'art. La narrativa expositiva reflecteix no sols l'impacte de Peggy Guggenheim en el desenvolupament de l'abstracció i el surrealisme, sinó també la seva visió avantguardista i el seu compromís per donar visibilitat a les dones en l'art.

Per a qui desitgi aprofundir en aquesta extraordinària figura i les artistes que van envoltar-la, el catàleg oficial de l'exposició és una peça imprescindible. Disponible a la botiga-llibreria oficial de la Fundació MAPFRE, on també estan disponibles una selecció d'articles exclusius i la bibliografia recomanada de “31 mujeres. Una exposición de Peggy Guggenheim”.